Jaarboek Groep 8

Jaarboek Groep 8

Inline image

Samen met de makers van Jaarboek Maastricht maken onze leerlingen van groep 8 een eigen Jaarboek van dit schooljaar. De stichting Jaarboek Maastricht brengt elk jaar een boek uit met gebeurtenissen en activiteiten die zich in onze stad hebben afgespeeld. Op school wordt er nu gewerkt aan een Jaarboek gezien door de ogen van leerlingen.

Het is voor de eerste keer dat zoiets gedaan en gemaakt wordt in Maastricht, dus voor onze school een hele eer.

Woensdag 11 mei hebben de leerlingen een presentatie gekregen op school en een workshop in Boekhandel Dominicanen over de opzet van het project. Van de afgelopen jaren, tijdens de basisschoolperiode, gaan de leerlingen artikelen zoeken die hen aanspreken om in ons eigen Jaarboek te plaatsen. Daarnaast gaan de leerlingen ook zelf artikelen schrijven over belangrijke momenten van dit schooljaar. Dat wordt schrijven geblazen de komende tijd voor groep 8.

Aan het einde van dit schooljaar ontvangen de leerlingen van groep 8 allemaal een exemplaar. Zodat zij een mooi aandenken hebben aan de afsluiting van hun basisschoolperiode. Later kunnen zij altijd een keer terugkijken op die periode, mede dankzij dit unieke boek.

www.jaarboekmaastricht.nl