Prikbord

5 november

MR

Medezeggenschapsraad Montessori Kindcentrum

Als de medezeggenschapsraad (MR) van Montessori Kindcentrum willen we ons graag aan jullie voorstellen. Dit schooljaar bestaat de MR uit de volgende leden:

• Patrick Duyzings (voorzitter, leerkracht bovenbouw)
  • Ine Hendrikx (leerkracht kleuters)
  • Regien Wilmes (leerkracht middenbouw)
  • Mieke Kockelkorn (ouder van Lena - groep Myrthe en Dries - groep Patricia/Marlou )
  • Fransje Muijsken (secretaris, ouder van Aidan – groep Daisy/Killian, Sarah – groep Myrthe en Olivia – groep Germaine)
  • Sybrand van der Werf (ouder van Emke - groep Carola, Lotje - groep Regien en Jonne - peuterspeelzaal)

De MR praat mee over beleidszaken, wij houden in de gaten dat het belang van ouders goed meegewogen wordt bij besluiten van het management van de school. Voor een aantal onderwerpen moet de school advies of instemming vragen aan de medezeggenschapsraad voordat een besluit genomen wordt. De MR komt minimaal 6x per jaar bij elkaar. De notulen van de MR vergaderingen zijn openbaar en in te zien op de website van de school.

Onderwerpen waar wij ons als MR mee bezig houden zijn bijvoorbeeld besteding van de NPO gelden (geld dat door de overheid beschikbaar is gesteld om door Corona opgelopen achterstanden in te lopen) die de school heeft ontvangen, de implementatie van Veilig Leren Lezen op school, communicatie, speerpunten van de school, en nog veel meer.

Mocht je vragen hebben of dingen willen bespreken of aankaarten, aarzel dan niet om één van de MR leden aan te spreken op school. Je kunt ons ook via Schoudercom bereiken door een berichtje te sturen naar het MR account. We zullen jullie gedurende het jaar op de hoogte houden over de zaken die we bespreken!

We know that at our school there are a lot of international families. In this message we introduce the participation council (MR). The MR has a say in the school policies and consists of teachers and parents. Unfortunately, we are unable to provide all information in English. If you would like more information about what we discuss, or would like to raise certain topics, please feel free to reach out to us (at school or through the MR account in Schoudercom) in English.

Schoolwebsite door SchouderCom